آموزش مباحث اینستاگرامی

آموزش مباحث اینستاگرامی (افزایش فالوور، لایک و ...)

آموزش مباحث اینستاگرامی

آموزش مباحث اینستاگرامی (افزایش فالوور، لایک و ...)

17 روش جادویی افزایش فالوور اینستاگرام

آیا از 37 روش افزایش فالوور اینستاگرام که می تواند شما را به موفقیت برساند مطلع هستید؟ محال است جزو کاربران اینستاگرام باشید ولی از اهمیت افزایش فالوور در این شبکه اجتماعی، اطلاع کافی نداشته باشید. در سال های گذشته کسب و کارهای بسیار زیادی در اینستاگرام ایجاد و توسعه یافته اند؛ حتی بلاگرهای زیادی در این برنامه به شهرت رسیدند و درآمدهای بالایی کسب کردند؛ اما آیا همه چیز تنها با ساخت پیج اینستاگرام و فعالیت عادی امکان پذیر است؟

اینستاگرام معیارهای بسیار زیادی در جهت رشد و پیشرفت پیج های بیزینسی قرار داده است. از اصلی ترین و مهم ترین این معیارها، افزایش فالوور فعال در پیج بیزینسی اینستاگرام است. این روزها شبکه های اجتماعی بر پایه برقراری تعامل و حفظ آن فعالیت می کنند؛ این مورد درباره اینستاگرام هم صدق می کند. اما مسئله مهم چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام و حفظ آن برای پیج اینستاگرام است که می خواهیم در ادامه به 37 روش افزایش فالوور اینستاگرام بپردازیم. با مای ممبر همراه باشید.
 17 روش افزایش فالوور اینستاگرام

برخی از افراد در طول فعالیت خود در اینستاگرام، به دلیل سختی افزایش فالوور از ادامه فعالیت و اهداف خود منصرف می شوند. اما افزایش فالوور اینستاگرام آن قدرها سخت نیست و کافی است مواردی که در ادامه بیان می کنیم را به صورت منظم در پیج خود انجام دهید، در ادامه به این موارد می پردازیم.
توجه کنید سایت های خارجی مثل Mr.Insta نیز وجود دارند اما هیچ وقت فالوورهای 100 درصد ایرانی به شما نمی دهند و در نتیجه برای شما کارآیی و بازده نخواهند داشت در مقابل سایت هایی مثل مای ممبر وجود دارند که فالوورهای کاملا ایرانی و رایگان به شما ارائه می دهند. 

1. بهینه سازی بیوگرافی اینستاگرام 

اولین نکته مهم در پروفایل اینستاگرام بیو شماست و می توانید مختصری از برند خود را در آن وارد کنید. اما چه بهتر است که بتوانید از این بیوگرافی برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید. در بیو اینستاگرام می توانید نهایتا 150 کاراکتر را درج کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی بیوگرافی و افزایش فالوور از طریق آن، حتما از کلمات کلیدی فعالیت پیج خود استفاده کنید. همچنین درج تعداد اندکی هشتگ تاثیرگذار را در کنار این جملات اصلا فراموش نکنید و چه بهتر که بتوانید هشتگ اختصاصی برند خود را در بیو داشته باشید.

2. انتشار محتوا در زمانبندی مناسب مطابق اینسایت (Insight)

در اینستاگرم هر لحظه می توانید محتوای تولید شده خود را منتشر کنید؛ اما آیا مخاطبین شما همیشه آنلاین هستند و می توانند آن را ببینند؟ طبیعتا این طور نیست. اگر می خواهید از انتشار محتوا برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم پست ها و استوری ها را در زمان فعالیت مخاطبین خود ارسال کنید. در اینصورت بیشترین بازخورد را از محتوا برای جذب مخاطب جذب می کنید. از قابلیت اینسایت و دیگر ابزارها برای تشخیص ساعت فعالیت مخاطب های خود می توانید استفاده کنید.

3. تداوم در پست گذاشتن اینستاگرام 

برخی از پیج ها به قدری استوری فعال دارند که پست گذاشتن را فراموش می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت مداوم پست در پیج خود منتشر کنید. تعداد پست های شما بستگی به نوع فعالیت، نوع محتوا و تعداد مخاطبین دارد. طی تحقیقات انجام شده، کسب و کارهای درون اینستاگرام به طور میانگین در هفته 4 پست در صفحه خود منتشر می کنند. پس نتیجه می گیریم که برنامه ریزی محتوایی تاثیر زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام فعال و واقعی دارد. 

4. استفاده از الگوریتم اینستاگرام 

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که الگوریتم های هوشمند آن مرتب در حال تغییر و بروزرسانی هستند. شما برای افزیش فالوور اینستاگرام و موفقیت در هر زمینه دیگری در فضای اینستاگرام، باید از نحوه سازوکار الگوریتم آن با خبر باشید. اینستاگرام در الگوریتم خود، فاکتورهای رتبه بندی پیج ها را تغییر می دهد. به طور مثال در الگوریتم اخیر خود به پست هایی که برای کاربران تازگی داشتند بسیار توجه داشت و همچنین به پست هایی که در مخاطب علاقه به وجود می آوردند توجه بیشتری داشت. زمانی که شما می توانید طبق الگوریتم های موردعلاقه اینستاگرام فعالیت کنید، اینستاگرام برای بهبود فعالیت شما اقدام می کند و شما را از روش های گوناگون خود به دیگران معرفی می کند. این عمل باعث افزایش فالوور در پیج شما می شود. 

5. خلاقیت در به کار بردن انواع محتوا

برخی از پیج ها به صورت متمرکز محتوای خود را در قالب استوری و پست منتشر می کنند؛ اما زمانی که در این انتشار خلاقیتی وجود نداشته باشد تاثیر چندانی در افزایش فالوور اینستاگرام شما ندارد یا ممکن است تاثیر منفی بگذارد. همان طور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی بصری است و افزایش فالوور اینستاگرام زمانی رخ می دهد که مخاطبین از محتوای شما لذت می برند. حال به همین منظور باید سعی کنید از هر نوع محتوایی در پیج استفاده کنید. 

به طور مثال در کنار پست های اسلایدی خود، حتما از پست های IGTV و حتی Reels استفاده کنید. توجه داشته باشید اینستاگرام به دلیل رقابتی که با تیک تاک دارد، اهمیت زیادی به ویدئوهای ریلز می دهد.


6. برندی منحصر به فرد با فالوورهای بالا

صرف داشتن لوگو و یک نام بیانگر شناخته شدن پیج و افزایش فالوور نیست. شما باید برند خود را منحصر به فرد ایجاد کنید؛ چرا که تفاوت محتوایی در افزایش فالوور بسیار تاثیرگذار است. در واقع به معنایی دیگر، سعی کنید شخصیتی متفاوت در اینستاگرام داشته باشید. به طوری که وقتی کاربری محتوای شما را می بیند، سریعا محتوای برند شما را شناسایی کند و دیگر نیاز به دیدن نام پیج و برند نباشد.

7. درج کپشن جذاب در انتشار پست 

قطعا محتوای تصویری تاثیر زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد؛ اما نباید از اهمیت محتوای متنی غافل شد. در واقع محتوای تصویری نظر مخاطب را جلب می کنند اما کپشن است که مخاطب را در محتوا ماندگار می کند. کپشن درج شده در پست باید به گونه‌ای باشد که مخاطب پس از مشاهده عکس، برای خواندن آن و بیشتر دانستن درباره عکس وقت بگذارد.

سعی کنید کپشنی استفاده کنید که بهینه و کوتاه باشد. هر کپشن در اینستاگرام می تواند حداکثر 2200 کاراکتر باشد. کپشن نه باید آنقدر کوتاه باشد که کاربر سریع از آن رد شود و نه باید آن قدر طولانی باشد که کاربر حوصله خواندنش را نداشته باشد.

8. استفاده از هشتگ اختصاصی و عمومی 

هشتگ را می توان موثرترین ابزار رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام دانست. در واقع هشتگ ها به راحتی می توانند تعداد ویو محتوا و تعداد مخاطبین شما را افزایش دهند. در چه زمینه ای درون اینستاگرام فعالیت دارید؟ هشتگ‌های پربازدید آن را پیدا و در محتوای خود استفاده کنید. سعی کنید در هر پست و محتوا، از هشتگ های متفاوتی استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به پیج اضافه شوند. 

همچنین شما می توانید در اینستاگرام، برای خود هشتگ اختصاصی ایجاد کنید. برندها حتما باید از این ترفند استفاده کنند تا مخاطبین آن ها راحت تر به محتوا دسترسی داشته باشند. حتما از هشتگ اختصاصی در بیو خود استفاده کنید.

9. افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام 

اینستاگرام تاکنون با استفاده از قابلیت های خود، موفق شده بستر برقراری ارتباط و تعامل را به شکلی عالی ایجاد کند. اگر خواستار افزایش فالوور اینستاگرام در پیج هستید، حتما از ترفند افزایش نرخ تعامل استفاده کنید. هر چند که افزایش نرخ تعامل، هدف کلی در اینستاگرام محسوب می شود؛ ولی در هر صورت از طریق بخش های مختلفی نظیر کامنت، دایرکت، قابلیت نظرسنجی در استوری و بخش های دیگر برای بهینه سازی این نرخ استفاده کنید.

10. همکاری با اینفلوئنسرهای فعال و پربازدید

اینفلوئنسر در اینستاگرام به کاربری گفته می شود که فالوورهای زیادی دارد و از قدرت تاثیرگذاری زیادی در بین این مخاطبین برخوردار است. استفاده از روش هایی مانند تبلیغات اینفلوئنسری، تبادل و همکاری با اینفلوئنسرها طبیعتا باعث افزایش فالوور اینستاگرام در پیچ شما می شود. اما دقت داشته باشید از اینفلوئنسرهایی درخواست همکاری کنید که در حوزه فعالیت شما باشند.

 در غیر اینصورت افزایش فالوور شما هدفمند نخواهد بود. در این روش تبلیغاتی، کمپینی با همکاری اینفلوئنسر برگزار می شود که در واقع متمرکز بر روی معرفی پیج و فعالیت شما است پس باید فالوورهایی جذب شوند که به محتوای شما نیاز دارند. 

در این همکاری می توانید تولید محتوا را به عهده بگیرید و به اینفلوئنسرها ارائه دهید. از آن جایی که اینفلوئنسرها دارای مخاطبین زیادی هستند، این روش افزایش فالوور اینستاگرام برای شما بسیار تاثیرگذار است.


11. لینک اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی

قطعا شما در دیگر شبکه های اجتماعی صفحاتی دارید که هرکدام مخاطبین زیادی دارند؛ آیا تا به الان به هدایت مخاطبین صفحات سایر شبکه های اجتماعی خود به پیج اینستاگرام فکر کرده اید؟ در واقع شما نباید خود را برای افزایش فالوور محدود به اینستاگرام کنید؛ پیج اینستاگرام خود را در دیگر صفحات اجتماعی، به مخاطبین معرفی کنید و از آن ها درخواست فالو داشته باشید.

همچنین اگر برای کسب و کار خود وب‌سایت دارید، پیشنهاد می کنیم پیج خود را در آن با استفاده از روش های مختلف تبلیغ کنید. می توانید ممبرهای کانال تلگرام خود را به پیج اینستاگرام اضافه کنید. این روش را می توان روش تبلیغاتی رایگان برای افزایش فالوور دانست.

12. آنالیز نتایج پیج اینستاگرام 

قطعا همه کاربران در پیج اینستاگرام خود فعالیت متفاوتی در بازه های زمانی مختلف انجام می دهند و انتظار دریافت نتیجه مثبت دارند. بهترین راه برای تجزیه و تحلیل نتایج فعالیت، استفاده از اینسایت اینستاگرام است. اینسایت اینستاگرام در بازه های زمانی مختلف به شما آنالیز فعالیت و میزان کاهش و افزایش فالوور اینستاگرام را نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات دلایل کاهش و افزایش فالوور، میزان فعالیت فالوورها و علاقه مندی آنها به محتوای خود را پیدا کنید. طبیعتا رسیدن به یک نتیجه مطلوب، می تواند بسیار در بهبود روند افزایش فالوور، به شما کمک کند.

13. بهینه کردن نام و عکس پروفایل اینستاگرام 

به طور کلی بهینه سازی پروفایل اینستاگرام بر روی سئو پیج تاثیر زیادی دارد؛ هر چه پیج شما سئو بهتری داشته باشد، در نتایج سرچ بیشتر نمایش داده می شود. لذا برای افزایش فالوور اینستاگرام از طریق بهینه سازی پروفایل، ابتدا نام کاربری خود را بهینه سازی کنید. می توانید حوزه فعالیت خود را در اینستاگرام سرچ کنید و نام آنها را بررسی کنید. نام برندهایی که در سرچ دیده می شوند شفاف و جذاب هستند. برای برند خود از نامی استفاده کنید که به حوزه فعالیت شما نزدیک است. این می تواند بر روی افزایش فالوور اینستاگرام و سئو پیج تاثیر مثبتی داشته باشد.

14. استخدام تولید کننده محتوا حرفه ای اینستاگرام

قطعا فردی که تخصص تولید محتوا تصویری دارد، می تواند بهتر از کاربر عادی تولید محتوا اینستاگرام انجام دهد. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم برای بهبود محتوای پیج خود، فرد را تنها برای تولید محتوا استخدام کنید. اگر تولید محتوا به خوبی انجام شود، خودتان در طی روند فعالیت از افزایش فالوور اینستاگرام و بهبود دیگر نقاط مطلع می شوید. 
یکی از نکاتی که همواره مورد توجه ادمین های حرفه ای اینستاگرام قرار می گیرد خرید فالوور ایرانی واقعی اینستاگرام است. در واقع در این روش کاربرانی که می خواهند فالوورهای خود را در لحظه افزایش دهند، با پرداخت هزینه به وب سایت های موجود تعداد فالوور مورد نظر را خریداری می کنند. 

15. عکاسی اینستاگرام با کیفیت و منحصر به فرد 

همان طور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی است که بر پایه محتوای تصویری فعالیت دارد؛ حال به شما پیشنهاد می کنیم عکاسی که برای تولید محتوا انجام می دهید را حرفه ای پیش ببرید. اگر شما توییت نامناسب را در توییتر منتشر کنید، شاید خیلی به چشم نیاید و مخاطبین شما اهمیتی به آن ندهند.

 اما اگر عکس بی کیفیت در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید، امکان دارد بر روی قالب محتوای شما تاثیرگذار باشد و حتی با آنفالو رو به رو شوید. شما می توانید با استفاده از دوربین موبایل عکاسی کنید اما از ترفندهای عکاسی برای تولید محتوای تصویری پیج استفاده کنید؛ داشتن عکس جذاب و منحصر به فرد تاثیر مستقیم بر افزایش فالوور اینستاگرام دارد.

16. استخدام ادمین فعال در اینستاگرام 

گاهی اوقات برخی از پیج های اینستاگرام، به دلیل نداشتن ادمین اصلی نمی توانند زمان کافی برای پیج خود بگذارند، در نتیجه نه تنها افزایش فالوور فعال و واقعی را تجربه نمی کنند بلکه فالوورهای خود را هم از دست می دهند. این دسته از پیج ها با استخدام ادمین اینستاگرام می توانند با خیال راحت به بخش های دیگر کسب و کار خود رسیدگی کنند. زمانی که شما در محل کار خود یا در استراحت هستید، ادمین مورد نظر فعالیت های اصلی پیج را انجام می دهد.

17. درج کامنت های زیرکانه در پست اینستاگرام

شما پست خود را در اینستاگرام منتشر کرده اید و بازخورد گرفته اید؛ اما هنوز کار شما با محتوای آن به اتمام نرسیده است. هنوز بخش زنده ای در پست وجود دارد که بخش کامنت های آن است. فرض کنید اگر پیام زیرکانه در بخش کامنت های خود بگذارید، چه تعداد پاسخ از آن دریافت می کنید؟ به طور مثال اگر جوک مختصر و جالب در کامنت پست خود درج کنید، با تعداد زیادی اموجی خنده رو به رو می شوید.

حتی مخاطبین در صورت جذابیت کامنت، آن را برای دیگر دوستان خود ارسال می کنند و همراه با نرخ تعامل، شاهد افزایش فالوور اینستاگرام هم هستید.

لطفا ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد